a) A nós, seres humanos.
b) Sujeito.
c) Não, “them” assume a função
de objeto.d) A “intelligences”.
e) Para não ser repetitivo, por exemplo.
p.27. (abaixo da tabela
sobre Subject pronoun, Object pronoun, Possessiva adjective).
(...) *E quais seriam as
possíveis respostas para a pergunta anterior? Yes, it is. / No, it isn´t.
p.27. (Exercício número
2. Pratical activities. Preenchimento
de lacunas em texto do site “Edutopia”).
*Lacuna em título: “its”
*Lacuna no primeiro parágrafo:
“He”*Lacuna no início do segundo parágrafo: “He”
* “his” theory of multiple intelligences, ...
* Here “he” discusses…
*Edutopia: Dr. Gardner, would “you”…
*(…) in what “they”…
p.28 (continuação)
* Gardner: Sure! “We”… / “we”…* "they” / “they”
* "they”
* "they”
* ”we” / “he” / “she”
* Edutopia: Ok. So… “their”.
* Gardner: If “we”…
* …child likes stories, “we”…
* a way in which “he” or “she”…
* (…) will be able to use “his” or “her”…
* (…) But “I”… / “we”…
* “I”…
* (…) in which “we”…
p.28. (Exercício número 3).
a) Is Paulo Coelho a famous writer? Yes, he is.b) Is your family an immigrant family? Yes, they are. (ou) Yes, it is. / No, they aren´t. They are Brazilians.
c) Is Vik Muniz a Russian artist? No, he isn´t. He is Brazilian.
d) Are you good at sports? Yes, I am. / No, I´m not. I´m terrible at sports!
e) Is George Bush the president of the United States? No, he isn´t. He is not the president of the United States anymore.
f) Are you and your best friend interested in Art? Yes, we are. / No, we aren´t. We are interest in Math and Sciences.
p.33
Execício número 13:
letra “A”.Execício número 14: letra “E”.
Nenhum comentário:
Postar um comentário