sexta-feira, 15 de junho de 2012

CIÊ --- 3º ANO Ensino Médio - GRAUS DOS ADJETIVOS, RESPOSTAS PARA APOSTILA.

RESPOSTAS PARA EXERCÍCIOS DE GRAUS DOS ADJETIVOS DA APOSTILA.
àP.25 - Irregular Comparison.
Comparative:

Good (bom) – better (melhor).
Bad (mau, ruim) – worse (pior) (than).
ill – (doente) – worse (than).
Much (muito,a) – more (mais).
Many (muitos, as) – more (mais).
Little (pouco) – less (menos).
Little (pequeno) – littler (de acordo com dicionário Oxford, esta última forma para “little” não é comum o uso, então usa-se) Smaller.
Few (poucos) - _______________
Far (longe) – farther (mais longe);

Há também “further” que se refere à distância física, porém são mais usados para indicar adição ou intensidade; muitos nativos o usam segundo Gramática Prática da Língua Inglesa Nelson Torres e DoorWay de Wilson Liberato. ‘Further’ pode vir a significar – adicional, adicionais, complementar, máximo; exemplo: I need further information (Eu preciso de informações adicionais).

àP.26 - Irregular Forms.
Good: the best (o melhor).
Bad: the worst (o pior).
ill: the worst.
Much: the most (o máximo, o mais).
Many: the most (o máximo, o mais).
Little (pouco): the least (o mínimo).
Little (pequeno): littlest - de acordo com dicionário Oxford, essa última forma para “little” não é comum o uso, no seu lugar usa-se – Smallest.
Few (poucos): ___________________________
Far (longe): the farthest (o mais distante); e também – the furthest.

quinta-feira, 14 de junho de 2012

CIÊ---3º ANO Ensino Médio – RESPOSTAS AO EXERCÍCIOS DE GRAUS DOS ADJETIVOS DA SEGUNDA FOLHA DE EXERCÍCIOS No. 3 e 4..

FOLHA DE EXERCÍCIOS No. 3:
Exercícios no. 88.1:
2 – A is longer than B but not as long as C.
3 – C is heavier than A but not as heavy as B.
4  - A is older than C but not as old as B.
5 – B has got more money than C but not as much as A. (ou … but less (money) than A.
6 – C works harder than A but not as hard as B.

Exerc. no. 88.2:

2 – Your room isn´t as big as mine. / … as my room.
3 – I didn´t get up as early as you. / … as you did.
4 – They didn´t play as well as us. / … as we did.
5 – You haven´t been here as long as me. / … as I have.
6 – He isn´t as nervous as her. / … as she is.

Exerc. no. 88.3:
2 – as
3 – than
4 – than
5 – as
6 – than
7 – as
8 – than

Exerc. no. 88.4:
2 – Julia lives in the same street as Caroline.
3 – Julia got up at the same time as Andrew.
4 – Andrew´s car is the same colour as Caroline´s.

FOLHA DE EXERCÍCIOS No 4:

Exerc. no. 89.1:
2 – C is longer than A.
       D is the longest.
      B is the shortest.

3 – D is younger than C.
      B is the youngest.
      C is the oldest.

4 – D is more expensive than A.
      C is the most expensive.
      A is the cheapest.

5 – A is better than C.
     A is the best.
     D is the worst.


Exerc. no. 89.2:
2 – the happiest day
3 – the best film
4 – the most popular singer
5 – the worst mistake
6 – the prettiest village
7 – the coldest day
 8 - the most boring person

Exerc. no. 89.3:
2 – Everest is the highest mountain in the world.
3 – 6:
Alaska is the largest state in the USA.
Brazil is the largest country in South America.
Jupiter is the largest planet in the solar system.
The Nile is the longest river in Africa. / … in the world.

quinta-feira, 7 de junho de 2012

CIÊ --- 7º ANO Ensino Fundamental – TRADUÇÃO DO TEXTO REFERENTE APOSTILA Vol. 2 – Página 03 e 04. --- 2012.

p.3 - Texto em sessão: OPENING THE CURTAINS.
Introdução do texto.

Ravi is getting ready to come to Brazil. He´s with his parents checking everything
Ravi está se preparando para ir ao Brasil. Ele está com os pais dele verificando tudo

before going to the airport to catch the plane. But he´s so excited that he might forget
antes ir para o aeroporto embarcar/pegar no avião. Mas ele está tão agitado que acabou esquecendo

where some important things are! Check it out:
onde algumas coisas importantes estão! Checando então:

In London… Em Londres…

Mãe: Passport? Credit card? E-ticket?
         Passporte? Cartão de crédito? E-ticket?
à(ou “bilhete eletrônico”, ou não precisa de tradução, porque é uma palavra de uso rotineiro em situações ou locais como aeroporto e acaba de tornando ou sendo comum utilizar palavras estrangeiras para se comunicar, assim como as palavras “jeans (calça que usamos), video game, etc.).

Ravi: Check! Check!
          “Aqui!” “Aqui!”
à(ou mesmo que – Ok! Ok! ATENÇÃO: note que a palavra “check” não significa “aqui”, mas a tradução ficou dessa maneira devido ao momento, a situação onde ela foi empregada).

Ravi: E-ticket… . Oh, my God! It´s not in my handbag! Where´s my e-ticket? I lost it! I lost it!
         E-ticket… . Ah, meu Deus! Não está dentro da /(ou)/ na minha bolsa de mão. Onde está meu e-ticket? Eu perdi ele! Eu o perdi!!!

Mãe: Isn´t it on your desk? Or maybe under the chair.
         Ele não está em cima da sua escrivaninha/mesinha? Ou talvez embaixo da cadeira.

Ravi: No, no, it´s not. Let me see if it´s in the trash can.
         Não, não, não está. Deixe-me ver se ele está dentro da/na lata de lixo.

Ravi: It´s not in the trash can either!
         Não está dentro da/na lata de lixo também!

Mãe: Ravi, check over the skis, on the shelf.
         Ravi, confira nos esquis, em cima da prateleira.

p. 4 – (continuação):

Ravi: Forget it, mom. We´re never going to find it here. I deleted it from my computer,
         Deixa pra lá, mãe. Nós nunca vamos encontrá-lo aqui. Eu apaguei-o do meu computador,

so we´ll have to see it at the airport.
então nós teremos vê-lo no aeroporto.

Pai de Ravi: Is this what you´ve been looking for? I found it under your travel book
                     É isto pelo que você está procurando? Eu o encontrei debaixo do seu livro de viagem

about Brazil.
sobre o Brasil.

Ravi: Dad! You´re the best! Thanks!
         Nossa pai!!! Você é o maior!!! Valeu!

CIÊ --- 1º ANO Ensino Médio – RESPOSTAS DOS EXERCÍCIOS REFERENTE À APOSTILA Vol. 2 – Página 05 à 09. --- 2012.


p.5 – FOCUS ON THE TOPIC.

1- They refer to different patterns of beauty and sometimes distorted images people construct of themselves. They also refer to the image of the perfect body that is posed by the media and affects millions of teenagers and young adults all over the world.

2-
a)-(resposta pessoal, porém sugestão de resposta) There shouldn´t be such a view. People should prefer a healthy body over a skinny one.
b) Resposta pessoal.
c) Resposta pessoal.
d) Resposta pessoal.

p.6 – Exercício – 1, GETTING READY.
(Resposta pessoal) As palavras em questão são consideradas palavras-chave na compreensão do texto.

p.7 – GETTING THE MESSAGE.
Exercício – “A”:

Types: anorexia, bulimia, compulsive overeating.

Definition: any psychological disorder that involves insufficient or excessive food intake.
Some symptoms: stress, obsession with weight, mood swings, purging, binge eating (compulsão alimentar), etc.

Reasons: Low self-steem, distorted body image, obsession to be thin, peer pressure.

Exercício – “B”:
Eating can be a form of forgetting problems at the same time that the person may feel that he/she has some control over his/her life.

p. 8 – FOCUS ON VOCABULARY.

1- Anorexia – bulimia – compulsive – distorted – binge eating – mood swings.

2 – CORRESPONDING WORDS:
Compulsive, distorted, mood swings, bulimia, anorexia, binge eating (compulsão alimentar).

p. 9 – Exercício 2 de preenchimento de lacunas em texto. WHILE LISTENING.
Every Day / exercise / in shape / vegetables / feelings / overweight / good-looking / healthy / calories.







CIÊ --- 2º ANO Ensino Médio – RESPOSTAS DOS EXERCÍCIOS REFERENTE À APOSTILA Vol. 2 – Página 05 à 09. --- 2012.

p.5 – Have a look at the movies below and answer the questions.
a) 1- Toy Story; 2 – Pinocchio; 3 – Cinderela; 4 – Ice Age.
b) (resposta pessoal, porém como se trata de duas perguntas), Cartoon: 2-Pinocchio e 3-Cinderela; Digital Animation: 1-Toy Story e 4-Ice Age.

c) Numbers 1 and 4 are examples of digital animation, they are computar-animated movies. Numbers 2 and 3 are cartoons (drawn).

p.6
a) The father of cartoons, Winsor McCay.

b) Cartoon is an art for him. The fact that some people are making it into a trade (negócio) is a shame, in his opinion.

c) Because it doesn´t take them a long time to make cartoons now. In the past, a 5-minute cartoon used to take a year to be ready, and people are not willing (dispostas) to wait so long for so little (tanto por tão pouco).

1– GETTING READY.

a)Fairy tale.
b)Digital animation.
c)Pinocchio, Three little pigs, Puss in boots, Big Bad Wolf, Snow White, Mother Goose´s mocks.

p.7
3- GETTING THE MESSAGE.
Exercício “A”.

a)jealous and evil.
b)the Forest cottage.
c)swamp.
d)Farquaad.
e)Shrek.

Execício “B”.
“SNOW WHITE”:

Hero à Prince.
Heroine à Snow White.
Place à forest.
Evil character à stepmother.

“SHREK”:

Hero/antihero àShrek.
Heroine àPrincess Fiona.
Place à forest/swamp.
Evil character: Godmother.

p.8 – Exercício “C”.

a)We should love ourselves for who we are and not judge ourselves or others by their appearance.
b)The good versus the evil. The good always wins.
c) THE MATRIX.

FOCUS ON VOCABULARY.
( f )
( a )
( c )
( d )
( e )
( b )

p.9 – FOCUS ON LISTENING.
3 – Getting the message.
Exercício “A”.

a)   ( X ) correct
b)   ( x ) incorrect
c)   ( X ) incorrect

Exercício “B”.
a)

( X ) fallen in love
( X ) come up with (apresentar) a great idea.
( X ) felt the pressure of responsibility.
( X ) stood up for (defender) yourself and your loved ones.
( X ) felt like a failure.

b)
( X ) people´s feelings and attitudes.

CIÊ --- 3º ANO Ensino Médio – RESPOSTAS DOS EXERCÍCIOS REFERENTE À APOSTILA Semi-Extensivo – Página 20.

CONTINUAÇÃO de tradução dos Léxicos ou vocabulários relacionado ao mundo físico. - Página 20.Voltando em...:

MIST: névoa, neblina, nevoeiro, bruma; (v.) ficar enevoado.
OVERCAST: nubrar, anuviar, carregar de nuvens; escuro.
QUAKE: terremoto, tremor, abalo, estremecimento; tremer, oscilar.
RAIN: chover.
RAIBOW: arco-íris.
RIVER: rio.
SEA: mar, oceano, onda.
SEASONS: estações (do ano).
SHOWER: chover, inundar; (subst.) aguaceiro, chuveirada.
SKY: céu.
SNOW: neve; nevar; (adj.) nevoso, de neve.
SPRING: primavera.
STEAM: vapor, força, energia, névoa; evaporar-se, fumegar.
STORM: tempestade, tormenta, temporal.
STORMY: tempestuoso.
STREAM: corrente, córrego, riacho, ribeiro, raio de luz.
STUFFY: abafado.
SUNNY: ensolarado.
SUNRISE: nascer do sol.
SUNSET: pôr do sol.
SUNSHINE: brilho/luz do sol.
THUNDER: trovão, raio; trovejar.
THUNDERSTORM: tempestade, trovoada.
TIDE: maré, corrente, curso.
WARM: (adj.) quente; (subst.) aquecimento; aquecer.
WAVE: onda, ondular.
WEATHER FORECAST: previsão do tempo.
WET: molhar, banhar; molhado, úmido; (adj.) chuvoso.
WIND: vento, ventania; arejar.
WINDY: ventoso.

àVerbs Related to the Weather & The Physical World.

TO BLOW: (verbo) soprar, assoprar, ventar; (subst.) sopro, ventania, rajada de vento.
TO BOIL: ferver, espumar, estar revolto.
TO DARKEN: escurecer, obscurecer.
TO DEVASTATE: devastar, assolar.
TO DRIZZLE: chuviscar.
TO ENDANGER: pôr em perigo.
TO FREEZE: congelar, gelar, refrigerar, tremer de frio.
TO MELT: derreter, fundir.
TO POUR DOWN: ‘chover’, derramar.
TO RAIN: chover.
TO SHINE: brilhar, reluzir, raiar.
TO SNOW: nevar.
TO SOAK: encharcar, ensopar, embeber;
TO WARM: aquecer, amornar.

CIÊ --- 1º ANO Ensino Médio – RESPOSTAS DOS EXERCÍCIOS REFERENTE À APOSTILA VOL.1 – Páginas: 26,27, 28 e 33.

p.26. (Exercício número 1).
a) A nós, seres humanos.
b) Sujeito.
c) Não, “them” assume a função de objeto.
d) A “intelligences”.
e) Para não ser repetitivo, por exemplo.

p.27. (abaixo da tabela sobre Subject pronoun, Object pronoun, Possessiva adjective).

(...) *E quais seriam as possíveis respostas para a pergunta anterior? Yes, it is. / No, it isn´t.

p.27. (Exercício número 2. Pratical activities. Preenchimento de lacunas em texto do site “Edutopia”).

*Lacuna em título: “its”
*Lacuna no primeiro parágrafo: “He”
*Lacuna no início do segundo parágrafo: “He”
* “his” theory of multiple intelligences, ...
* Here “he” discusses…
*Edutopia: Dr. Gardner, would “you”…
*(…) in what “they”…


p.28 (continuação)
* Gardner: Sure! “We”… / “we”…
* "they” / “they”
* "they”
* "they”
* ”we” / “he” / “she”
* Edutopia: Ok. So… “their”.
* Gardner: If “we”…
* …child likes stories, “we”…
* a way in which “he” or “she”…
* (…) will be able to use “his” or “her”…
* (…) But “I”… / “we”…
* “I”…
* (…) in which “we”…


p.28. (Exercício número 3).
a) Is Paulo Coelho a famous writer? Yes, he is.
b) Is your family an immigrant family? Yes, they are. (ou) Yes, it is. / No, they aren´t. They are Brazilians.
c) Is Vik Muniz a Russian artist? No, he isn´t. He is Brazilian.
d) Are you good at sports? Yes, I am. / No, I´m not. I´m terrible at sports!
e) Is George Bush the president of the United States? No, he isn´t. He is not the president of the United States anymore.
f) Are you and your best friend interested in Art? Yes, we are. / No, we aren´t. We are interest in Math and Sciences.

p.33
Execício número 13: letra “A”.
Execício número 14: letra “E”.